Södermanlands Bärgningstjänst AB
Org.nr: 556219-0065Nyckeltal | 2023-06 | 2022-06 | 2021-06 |
---|---|---|---|
Omsättning (kSEK) | 10 141 | 8 467 | 8 187 |
Resultat efter finansnetto (kSEK) | 1 156 | 710 | 459 |
Antal anställda | 4 | 4 | 4 |
Omsättning/anställd (kSEK) | 2535.3 | 2116.8 | 2046.8 |
Löner till Styrelse och VD (kSEK) | |||
Löner till övriga (kSEK) | |||
Vinstmarginal % | 14.2 | 10.9 | 9.4 |
Kassalikviditet % | 98.3 | 79.0 | 83.2 |
Soliditet % | 16.3 | 10.5 | 6.2 |
Resultaträkning | 2023-06 | 2022-06 | 2021-06 |
---|---|---|---|
Intäkter | |||
Total omsättning (kSEK) | 10 141 | 8 467 | 8 187 |
Kostnader | |||
Summa rörelsekostnader (kSEK) | -8 701 | -7 555 | -7 416 |
Avskrivningar (kSEK) | -991 | -975 | -1 168 |
Rörelseresultat efter avskrivningar (kSEK) | 1 440 | 912 | 770 |
| |||
Resultat efter finansnetto (kSEK) | 1 156 | 710 | 459 |
Resultat före skatt (kSEK) | 156 | 950 | 219 |
Skatt (kSEK) | 32 | 196 | 1 |
Årets resultat (kSEK) | 124 | 754 | 218 |
Balansräkning | 2023-06 | 2022-06 | 2021-06 |
---|---|---|---|
Tillgångar | |||
Summa anläggningstillgångar (kSEK) | 5 437 | 6 428 | 7 226 |
Summa varulager (kSEK) | 0 | 0 | 0 |
Summa omsättningstillgångar (kSEK) | 2 435 | 1 940 | 1 858 |
Summa tillgångar (kSEK) | 7 872 | 8 368 | 9 084 |
Eget kapital och skulder | |||
Aktiekapital (kSEK) | 100 | 100 | 100 |
Årets resultat (kSEK) | 124 | 754 | 218 |
Summa eget kapital (kSEK) | 505 | 881 | 378 |
Summa obeskattade reserver (kSEK) | 1 000 | 0 | 240 |
Summa långfristiga skulder (kSEK) | 3 889 | 5 030 | 6 233 |
Summa kortfristiga skulder (kSEK) | 2 478 | 2 457 | 2 233 |
Summa eget kapital och skulder (kSEK) | 7 872 | 8 368 | 9 084 |
VD/Högst Ansvarig
Tillsynsbefattningar
Öhrlings PricewaterhouseCoopers AB , Revisor
Verksamhetsbeskrivning
Föremålet för bolagets verksamhet är att bedriva bilbärgning, transport- och åkerirörelse samt service och reparationer, handel och konsultationer inom områdena bilar, transporter och entreprenadmaskiner samt därmed förenlig verksamhet.
Huvudbransch SNI
52211 - Bärgning för landtransport