Svensk Pilotutbildning AB
Org.nr: 556367-9363| Nyckeltal | 2024-12 | 2023-12 | 2022-12 |
|---|---|---|---|
| Omsättning (kSEK) | 19 266 | 24 197 | 28 744 |
| Resultat efter finansnetto (kSEK) | -2 052 | 1 592 | 2 514 |
| Antal anställda | 17 | 16 | 29 |
| Omsättning/anställd (kSEK) | 1133.3 | 1512.3 | 991.2 |
| Löner till Styrelse och VD (kSEK) | |||
| Löner till övriga (kSEK) | |||
| Vinstmarginal % | -10.5 | 6.6 | 8.7 |
| Kassalikviditet % | 292.2 | 386.3 | 198.9 |
| Soliditet % | 71.8 | 74.4 | 57.6 |
| Resultaträkning | 2024-12 | 2023-12 | 2022-12 |
|---|---|---|---|
| Intäkter | |||
| Total omsättning (kSEK) | 19 266 | 24 197 | 28 744 |
| Kostnader | |||
| Summa rörelsekostnader (kSEK) | -21 321 | -22 637 | -26 236 |
| Avskrivningar (kSEK) | -937 | -1 163 | -1 772 |
| Rörelseresultat efter avskrivningar (kSEK) | -2 056 | 1 560 | 2 508 |
| | |||
| Resultat efter finansnetto (kSEK) | -2 052 | 1 592 | 2 514 |
| Resultat före skatt (kSEK) | 52 | 2 008 | 3 014 |
| Skatt (kSEK) | 48 | 435 | 624 |
| Årets resultat (kSEK) | 4 | 1 573 | 2 390 |
| Balansräkning | 2024-12 | 2023-12 | 2022-12 |
|---|---|---|---|
| Tillgångar | |||
| Summa anläggningstillgångar (kSEK) | 2 420 | 2 822 | 3 985 |
| Summa varulager (kSEK) | 205 | 205 | 205 |
| Summa omsättningstillgångar (kSEK) | 7 711 | 9 900 | 12 003 |
| Summa tillgångar (kSEK) | 10 131 | 12 722 | 15 988 |
| Eget kapital och skulder | |||
| Aktiekapital (kSEK) | 190 | 190 | 190 |
| Årets resultat (kSEK) | 4 | 1 573 | 2 390 |
| Summa eget kapital (kSEK) | 6 257 | 6 803 | 6 229 |
| Summa obeskattade reserver (kSEK) | 1 305 | 3 409 | 3 825 |
| Summa långfristiga skulder (kSEK) | 0 | 0 | 0 |
| Summa kortfristiga skulder (kSEK) | 2 569 | 2 510 | 5 933 |
| Summa eget kapital och skulder (kSEK) | 10 131 | 12 722 | 15 988 |
VD/Högst Ansvarig
Tillsynsbefattningar
Verksamhetsbeskrivning
Bolaget skall bedriva bruksflygning, utbildningsverksamhet, flygplansuthyrning, äga och förvalta fast och lös egendom samt därmed förenlig verksamhet.
Huvudbransch SNI
85324 - Yrkesförarutbildning m.m.



