Upplands Transportsystem AB
Org.nr: 556730-3333| Nyckeltal | 2024-12 | 2023-12 | 2022-12 |
|---|---|---|---|
| Omsättning (kSEK) | 13 011 | 13 250 | 13 561 |
| Resultat efter finansnetto (kSEK) | 663 | 628 | 943 |
| Antal anställda | 9 | 9 | 9 |
| Omsättning/anställd (kSEK) | 1445.7 | 1472.2 | 1506.8 |
| Löner till Styrelse och VD (kSEK) | |||
| Löner till övriga (kSEK) | 3 740 | 3 653 | 3 490 |
| Vinstmarginal % | 6.1 | 5.7 | 7.8 |
| Kassalikviditet % | 119.2 | 136.6 | 140.3 |
| Soliditet % | 28.2 | 37.1 | 36.3 |
| Resultaträkning | 2024-12 | 2023-12 | 2022-12 |
|---|---|---|---|
| Intäkter | |||
| Total omsättning (kSEK) | 13 011 | 13 250 | 13 561 |
| Kostnader | |||
| Summa rörelsekostnader (kSEK) | -12 339 | -12 574 | -12 522 |
| Avskrivningar (kSEK) | -567 | -561 | -540 |
| Rörelseresultat efter avskrivningar (kSEK) | 672 | 676 | 1 038 |
| | |||
| Resultat efter finansnetto (kSEK) | 663 | 628 | 943 |
| Resultat före skatt (kSEK) | 663 | 627 | 943 |
| Skatt (kSEK) | 127 | 117 | 123 |
| Årets resultat (kSEK) | 536 | 510 | 820 |
| Balansräkning | 2024-12 | 2023-12 | 2022-12 |
|---|---|---|---|
| Tillgångar | |||
| Summa anläggningstillgångar (kSEK) | 4 347 | 2 747 | 3 161 |
| Summa varulager (kSEK) | 0 | 0 | 0 |
| Summa omsättningstillgångar (kSEK) | 2 693 | 3 056 | 3 427 |
| Summa tillgångar (kSEK) | 7 040 | 5 803 | 6 588 |
| Eget kapital och skulder | |||
| Aktiekapital (kSEK) | 100 | 100 | 100 |
| Årets resultat (kSEK) | 536 | 510 | 820 |
| Summa eget kapital (kSEK) | 1 988 | 2 151 | 2 391 |
| Summa obeskattade reserver (kSEK) | 0 | 0 | 0 |
| Summa långfristiga skulder (kSEK) | 2 794 | 1 414 | 1 754 |
| Summa kortfristiga skulder (kSEK) | 2 259 | 2 237 | 2 443 |
| Summa eget kapital och skulder (kSEK) | 7 040 | 5 803 | 6 588 |
VD/Högst Ansvarig
Tillsynsbefattningar
Verksamhetsbeskrivning
Bolaget ska bedriva åkerirörelse och med denna verksamhet förenlig verksamhet.
Huvudbransch SNI
4941 - Vägtransport, godstrafik
Övriga branscher SNI
| 5229 - Övriga stödtjänster till transport |
| 782 - Personaluthyrning |



