Svensk Skoldiagnos AB
Org.nr: 559142-1168Nyckeltal | 2023-12 | 2022-12 | 2021-12 |
---|---|---|---|
Omsättning (kSEK) | 522 | 535 | 210 |
Resultat efter finansnetto (kSEK) | 149 | 489 | 175 |
Antal anställda | 1 | 1 | |
Omsättning/anställd (kSEK) | 522.0 | 535.0 | 0.0 |
Löner till Styrelse och VD (kSEK) | 0 | ||
Löner till övriga (kSEK) | 0 | ||
Vinstmarginal % | 28.7 | 91.6 | 83.3 |
Kassalikviditet % | 11.6 | 4.7 | 116.3 |
Soliditet % | 70.8 | 64.2 | 33.0 |
Resultaträkning | 2023-12 | 2022-12 | 2021-12 |
---|---|---|---|
Intäkter | |||
Total omsättning (kSEK) | 522 | 535 | 210 |
Kostnader | |||
Summa rörelsekostnader (kSEK) | -373 | -44 | -35 |
Avskrivningar (kSEK) | 0 | 0 | 0 |
Rörelseresultat efter avskrivningar (kSEK) | 149 | 490 | 175 |
| |||
Resultat efter finansnetto (kSEK) | 149 | 489 | 175 |
Resultat före skatt (kSEK) | 149 | 364 | 143 |
Skatt (kSEK) | 32 | 79 | 20 |
Årets resultat (kSEK) | 117 | 285 | 123 |
Balansräkning | 2023-12 | 2022-12 | 2021-12 |
---|---|---|---|
Tillgångar | |||
Summa anläggningstillgångar (kSEK) | 892 | 892 | 500 |
Summa varulager (kSEK) | 0 | 0 | 0 |
Summa omsättningstillgångar (kSEK) | 27 | 12 | 100 |
Summa tillgångar (kSEK) | 919 | 904 | 600 |
Eget kapital och skulder | |||
Aktiekapital (kSEK) | 50 | 50 | 50 |
Årets resultat (kSEK) | 117 | 285 | 123 |
Summa eget kapital (kSEK) | 528 | 458 | 173 |
Summa obeskattade reserver (kSEK) | 157 | 157 | 32 |
Summa långfristiga skulder (kSEK) | 0 | 35 | 309 |
Summa kortfristiga skulder (kSEK) | 233 | 254 | 86 |
Summa eget kapital och skulder (kSEK) | 919 | 904 | 600 |
VD/Högst Ansvarig
Verksamhetsbeskrivning
Bolaget skall bedriva verksamhet inom barndiagnoser och vara behjälplig med att utföra gedigna utredningar av barn med läs-, tal- och skrivsvårigheter. Verksamheten skall också innefatta föreläsningar och utbildningar samt därmed förenlig verksamhet.
Huvudbransch SNI
88991 - Öppna sociala insatser för barn och ungdomar med sociala problem
Övriga branscher SNI
856 - Stödverksamhet för utbildningsväsendet |
9001 - Artistisk verksamhet |