CoMa Rail AB
Org.nr: 559198-9446| Nyckeltal | 2025-04 | 2024-04 | 2023-04 |
|---|---|---|---|
| Omsättning (kSEK) | 28 373 | 32 232 | 25 431 |
| Resultat efter finansnetto (kSEK) | 2 874 | 8 345 | 6 341 |
| Antal anställda | 15 | 14 | 12 |
| Omsättning/anställd (kSEK) | 1891.5 | 2302.3 | 2119.3 |
| Löner till Styrelse och VD (kSEK) | 0 | ||
| Löner till övriga (kSEK) | 0 | ||
| Vinstmarginal % | 11.3 | 27.0 | 26.2 |
| Kassalikviditet % | 223.7 | 221.4 | 187.5 |
| Soliditet % | 61.0 | 59.6 | 45.1 |
| Resultaträkning | 2025-04 | 2024-04 | 2023-04 |
|---|---|---|---|
| Intäkter | |||
| Total omsättning (kSEK) | 28 373 | 32 232 | 25 431 |
| Kostnader | |||
| Summa rörelsekostnader (kSEK) | -25 301 | -23 529 | -18 776 |
| Avskrivningar (kSEK) | -3 591 | -2 899 | -1 912 |
| Rörelseresultat efter avskrivningar (kSEK) | 3 073 | 8 703 | 6 655 |
| | |||
| Resultat efter finansnetto (kSEK) | 2 874 | 8 345 | 6 341 |
| Resultat före skatt (kSEK) | 1 706 | 5 459 | 4 128 |
| Skatt (kSEK) | 379 | 1 145 | 580 |
| Årets resultat (kSEK) | 1 327 | 4 314 | 3 548 |
| Balansräkning | 2025-04 | 2024-04 | 2023-04 |
|---|---|---|---|
| Tillgångar | |||
| Summa anläggningstillgångar (kSEK) | 17 891 | 15 001 | 10 768 |
| Summa varulager (kSEK) | 0 | 0 | 0 |
| Summa omsättningstillgångar (kSEK) | 9 688 | 11 149 | 9 222 |
| Summa tillgångar (kSEK) | 27 579 | 26 150 | 19 990 |
| Eget kapital och skulder | |||
| Aktiekapital (kSEK) | 50 | 50 | 50 |
| Årets resultat (kSEK) | 1 327 | 4 314 | 3 548 |
| Summa eget kapital (kSEK) | 8 904 | 8 577 | 4 263 |
| Summa obeskattade reserver (kSEK) | 10 155 | 8 987 | 6 101 |
| Summa långfristiga skulder (kSEK) | 4 190 | 3 550 | 4 707 |
| Summa kortfristiga skulder (kSEK) | 4 330 | 5 035 | 4 918 |
| Summa eget kapital och skulder (kSEK) | 27 579 | 26 150 | 19 990 |
VD/Högst Ansvarig
Tillsynsbefattningar
Ernst & Young Aktiebolag , Revisor
Verksamhetsbeskrivning
Bolaget ska bedriva mark- och spårentreprenader, underhåll av järnväg, samt därmed förenlig verksamhet.
Huvudbransch SNI
4212 - Anläggning av järnvägar och tunnelbanor



